Galia Gur Zeev
photography projects limbus biography publications contact
 
installations | texts Family Affair: Reli Avrahami &Avner Avrahami  2012
 english
Instalation photos by Leonid Padrul
Instalation photos by Leonid Padrul
Instalation photos by Leonid Padrul
Instalation photos by Leonid Padrul
Instalation photos by Leonid Padrul
Instalation photos by Leonid Padrul
Instalation photos by Leonid Padrul
Instalation photos by Leonid Padrul
 
 
 
 
 
מהנייר אל הקיר
 
ההתייחסות לתערוכה “מצב משפחתי" אינה יכולה להיות מנותקת מבית הגידול שלה – מדור שבועי בעיתון, הנושא את אותו השם. במדור שתבניתו אחידה – כפולת עמודים עם תצלום משמאל ומידע שמחולק לתת-נושאים מימין – אין קיום לעמוד האחד ללא האחר. זה כוחו וייחודו. התצלום מהווה נקודת מוצא לטקסט הנלווה המחזיר את הקורא אליו להתבוננות נוספת, מעמיקה יותר. המדור פורסם לראשונה ביוני 2002 ב"הארץ" ומאז לא חדל מלהתפרסם בעקביות, אולי ריטואלית (לאחרונה עבר למוסף השבת של “מעריב").
המדור "מצב משפחתי" הוא פרי שיתוף פעולה של הצלמת רלי אברהמי והעיתונאי אבנר אברהמי, בני זוג גם בחיים, שביקרו בבתיהן של מאות משפחות בישראל ותיעדו את אורחות חייהן. נקודת המוצא הייתה סיקורו של התא המשפחתי המקובל: זוג הורים וילדים (ולעתים גם כלב). בעקבות פניות רבות הורחבה ההגדרה ל"כל מי שגרים תחת קורת גג אחת". המילה "משפחה" מעוררת בנו רצף של אסוציאציות. אנחנו מזהים את עצמנו ואת זולתנו בתוך מערכת ההקשרים האנושית הראשונית הזו. בתצלומים קיים הכוח לשוב ולפרש לנו את החומר הגולמי של ההתנסות היום-יומית ואף להוסיף לנו מידע, שברגיל הוא סמוי מעיננו.
המדור מהווה מעין מסע שנועד לגלות את פניה הרבים של החברה הישראלית. המודל הקבוע-בבסיסו של תמונה וטקסט המחולק לסעיפים קבועים עלול להוות מתכון לשעמום, אך מצליח במפתיע לחמוק מהמלכודת ולהאיר דווקא את השונה והמפתיע שמסתתר בתוך הבנאליות. “מצב משפחתי", בעזרת הפורמט האחיד, משכיל להדגיש את ההבדלים בין בני האדם ולהאיר את השוני שבתוך האחידות למרות האקראיות שבמפגשים, נטולי התחקיר המוקדם, שאין בהם כל הבטחה לסיפור מסעיר.
הסיפורים האישיים והתצלומים הצבעוניים מעלים שאלות על זהות פרטית וקולקטיבית המתקיימת בתוך החברה הישראלית הסובלת משסעים לאומיים, דתיים, כלכליים ועדתיים; מעוררים מחשבות על מהותם כיום של משפחה ובית; מעניקים מבט על הארכיטקטורה שהתפתחה כאן לאורך השנים במרכז ובפריפריה, בערים וביישובים כפריים; נוגעים בסוגיית קיומם של עיצוב ואופנה ישראליים; ולבסוף משרטטים גרף של תחושת האושר הישראלית, כפי שהיא מדוּוחת בסעיף “מדד האושר מ-1 עד 10“, החותם כל מדור.
העברת המדור השבועי "מצב משפחתי" לחלל תצוגה מוזיאלי דרשה תהליכים של מיון ובחירה של תצלומים מתוך כוונה להציג מגוון מייצג של משפחות תוך צמצום הטקסטים הנלווים אליהם. בעוד שהחוויה השבועית של קריאת המדור בעיתון יוצרת מפגש אינטימי עם משפחה, התערוכה מציגה בחלל אחד מכלול של משפחות ומאפשרת מבט מקיף על העשייה המתמשכת של רלי אברהמי ואבנר אברהמי.

גליה גור זאב
 
 
גליה גור-זאב ,גליה גור זאב
© All Rights Reserved to Galia Gur Zeev designed by meirav heiman   tailored by itamar